Pawilony są przydatne w każdym przedsiębiorstwie handlowym. Stanowią dopełnienie sklepu stacjonarnego albo też mogą być nadrzędnym punktem sprzedaży. Wyjątkowo dobrze sprawdzają się podczas giełd i podobnych wydarzeń, a ponadto, ze względu na mobilność i szybki montaż, stosuje się je np. do prowadzenia sprzedaży w miejscowościach letniskowych czy na sezonowych wyprzedażach. Aby pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje funkcje, winien być właściwie dostosowany do profilu działalności użytkownika. Na co więc zwracać uwagę przy jego wyborze?
Pawilon handlowy – jak dobrać?
Producenci oferują rozmaite rodzaje mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich zalicza się do jednej z 2 grup – pawilonów ze sztywnymi ścianami lub namiotowych. Te pierwsze mogą być wykonane na przykład z drewna albo płyty obornickiej. Charakteryzują je stosunkowo szybki montaż, jednakże ich przenośność jest znacznie mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są również od nich znacznie droższe, przez co polecane są raczej do punktów stacjonarnych. Ponadto, mogą pełnić funkcję kiosków, portierni lub kas biletowych.
Pawilon handlowy – czemu warto go używać?
Jeśli pawilon handlowy ma być często przenoszony lub najważniejsze są dla nas koszty, najlepszym wyborem będzie pawilon namiot. W przeciwieństwie do popularnej opinii, tego typu konstrukcje odznaczają się dużą wytrzymałością, będąca rezultatem użycia do ich produkcji najwyższej jakości materiałów. Zarówno rury, z których wykonane są szkielety, jak i powłoki, wykazują odporność na uszkodzenia mechaniczne i niekorzystne warunki atmosferyczne. To sprawia, że namiotowy pawilon handlowy, jeśli będzie prawidłowo konserwowany, posłuży wiele lat – również przy częstej eksploatacji.