Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu Krakow na seo4.net/pozycjonowanie-stron/
Funkcjonują trzy popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu istotne jest dodanie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę zazwyczaj:
– dzielnicę (przykładowo “sklep odzieżowy Stare Miasto”)
– miasto (“gitarzysta Kraków”)
– kraj (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do osób zamieszkujących na tym samym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest stosowana również wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet reklamowy i nie ma możliwości rywalizować na frazy bez dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na gitarze“, to “nauka gry na gitarze Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Następny rodzaj pozycjonowania to dobre i wypróbowane wyjście dla osób posiadających niewielki budżet na reklamę. Dzięki poprawnemu dobraniu fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords znacznie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon to także znacznie mniejsza konkurencja. Ważne jest też to, iż coraz powszechniejszy jest trend wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Eldom MT500 szara,
– smartfon LG K40 czerwony,
– buty sportowe Nike Air Max czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne szczególnie dla sklepów internetowych. Przy użyciu tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Polski w piłce nożnej, Zielone Świątki czy Dzień Matki. Ten rodzaj pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Najczęściej należy rozpocząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść strony internetowej.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]