Szukasz szczegółowych wiadomości o private blog network? Dobrze trafiłeś! Zajrzyj w to miejsce.
Aby konsument odkrył twój biznes powinieneś nie tylko posiadać firmową stronę internetową, ale także zatroszczyć się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy cyklicznie pojawiają się na niej kolejne wyczerpujące i pomocne dla użytkownika artykuły. Lecz nie wolno również zaniedbywać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
Private blog network, czyli kto używa PBNy?
PBNy są prywatne, ponieważ są budowane a potem zarządzane przez jeden podmiot (z reguły przez dużą agencję marketingową albo firmę SEO), który dba o jakość publikowanych tam treści. PBNy są zwykle stosowane jako jeden z punktów szerokiej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, gdyż najlepsze efekty ich użycia widać w stosunku do stron, które są starannie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na utworzenie pokaźnej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich dywersyfikację, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać niestety to, że ich stworzenie wymaga poważnych nakładów finansowych, a potem należy przeznaczać wiele czasu na utrzymanie ich w stosownej jakości.
Wizytówki NAP i artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak spożytkować możliwości PBN
Prywatne sieci portali doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to NAP? To generalnie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej nazwa, telefon bądź adres e-mail oraz adres stacjonarny. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również zakładka w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym, profil na portalu społecznościowym albo artykuł, w którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.
Następny interesujący sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej przydatność pierwotnego artykułu, bowiem napotykanie linków do niego na różnych stronach zewnętrznych traktują jako znak, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały użyteczne, warte przeczytania informacje. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL, w którym istotne jest zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych przede wszystkim ze zdrowiem, finansami oraz prawem, bieżącymi informacjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO