Spoty reklamowe to zwykle krótkie produkcje filmowe, których kluczową funkcją jest promocja usług lub produktów danej firmy. Mogą być wyświetlane w tradycyjnych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni publicznej (monitory w komunikacji miejskiej) czy też przed filmami w kinach. W czasach powszechnego dostępu do zasobów internetu dobrym pomysłem jest także użycie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, np. jako treści promowanej na Facebooku albo przed teledyskami na YouTube. Mnóstwo przykładów pokazuje, że treść udostępniana viralowo w sieci to najefektywniejszy sposób na reklamę produktów i usług.
Produkcja spotów reklamowych – co jest istotne?
Spoty reklamowe z reguły nie trwają dłużej niż 30 sekund i podają treści w bardzo skondensowanym formacie, z tej przyczyny przy ich produkcji ważne jest twórcze, niebanalne podejście do przedstawianego tematu. Ze względu na to, iż bloki reklamowe w tradycyjnych mediach emitowane są w przerwach pomiędzy programami, ich autorzy konkurują ze sobą w wyścigu o przykucie uwagi widzów. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę pełni również dobrze dobrana ścieżka dźwiękowa.
Filmy reklamowe – skorzystaj z usług profesjonalistów
Produkcja spotów reklamowych jest zadaniem dla profesjonalistów, którzy dysponują najwyższej jakości sprzętem (kamery sportowe i tradycyjne, drony, stabilizatory obrazu, lustrzanki cyfrowe), a w swojej pracy korzystają ze specjalistycznego oprogramowanie do postprodukcji – dźwięku, korekty kolorów czy montażu. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych zatrudniają również profesjonalnych aktorów i lektorów. Fundamentem filmu reklamowego jest zawsze interesujący scenariusz przykuwający uwagę widzów, zaskakujący pomysłowością, a nieraz nawet pobudzający ich do myślenia lub wywołujący wzruszenie.