Dowiedz się, kto oferuje audyt sklepu.
Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to kontrola przedsiębiorstwa, spółki czy firmy pod kątem różnych czynników, np. finansowych i organizacyjnych, jak również ocena perspektyw rozwoju. Co, mając na uwadze powyższą definicję, oznacza zatem audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony internetowej, oceniająca różne jej aspekty, jak szybkość ładowania się witryny, meta opisy i tytuły, kod strony, strukturę nagłówków i wiele mniej i bardziej ważnych elementów. Nie licząc samego wskazania błędów oraz uchybień, w szczegółowym audycie SEO muszą być zamieszczone także wskazówki odnośnie rozwiązania odnalezionych problemów.
Audyt SEO analizuje stronę internetową pod kątem zawartości strony, zgodności ze standardami W3C, dostępności, jak również poprawności kodu. Prócz tego sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, aby znalazła ona wszystkie nieprawidłowości na stronie oraz – co najważniejsze – zaleciła rozwiązania, które pozwolą je naprawić.
Ile oczekuje się na płatny audyt SEO?
Online jest dużo stron i narzędzi, dzięki którym prędko i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonuje się audyt SEO witryny. Zalety takiego rozwiązania? Cena i szybkość. Argumenty przeciw? Całkiem sporo. Okrojone dema bądź też bezpłatne narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, są bardzo niedoskonałe. Jeżeli już znajdą jakieś uchybienia na stronie, to zapewne nie wszystkie. Dużo problemów (między innymi w kodzie) spostrzec można tylko w trakcie analizy przeprowadzonej przez specjalistę w danym obszarze, a nie algorytm.
Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję oczekuje się na ogół od kilkunastu dni do około 30 dni. Okres na przekazanie raportu powinien zostać określony w umowie podpisanej z firmą, która podjęła się jego sporządzenia. Taki audyt pozwoli wykryć wszelkie newralgiczne problemy obecne na stronie. Jeżeli strona była utworzona na bezpłatnym szablonie bądź na platformie typu Magento czy Shoper, to elementów do poprawy może być cała masa. Jeśli witryna powoli się wczytuje i nie ma właściwie żadnej widoczności na najważniejsze dla klienta frazy, to też są to sygnały, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym pomysłem.
SEO audyt – co ujawni, gdy będzie wykonany sumiennie
Dobrze wykonany audyt SEO może wykryć mnóstwo błędów strony, m.in:
- brak albo nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
- powody słabej widoczności strony na frazy kluczowe,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
- poprawność kodu strony,
- poprawność w hierarchii nagłówków,
- słaba jakość zawartości strony,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- brak tytułów i opisów meta,
- błędy strony w wersji na komórki, np. nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś obrazów,
- brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- niska prędkość wczytywania się strony w wersji desktopowej oraz mobilnej
.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]