Więcej o usługach świadczonych przez firmy SEO, kliknij w to miejsce.
Przedsiębiorstwa lub administratorzy portali internetowych, którzy pragną, żeby wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na co najmniej trzy sposoby. Pierwszy, którego nie zaleca się, to podjęcie starań samemu. Nie dysponując rozeznaniem w kwestii SEO i nie monitorując na bieżąco wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować prawidłowo i – kluczowe – skutecznie. Kolejne podejście to zatrudnienie na etat biegłego SEOwca, jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzeci sposób to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki wydzielone na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że obok speców od SEO w pracują tam również eksperci od kreatywnego pisania, projektowania graficznego, kampanii Google Ads i kodowania, którzy służą rzeczową pomocą w tych sferach.
Kompetentna firma SEO dopasowuje działania do każdego klienta
Agencji SEO w naszym kraju jest mnóstwo. Na co zwrócić uwagę w trakcie wyboru firmy, która wywinduje do góry naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Polecamy wybrać agencję, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, a również tych marketingowych oraz kreatywnych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Współpracując z firmą, która działa od mniej więcej dekady, można mieć pewność, że dysponuje ona sporym doświadczeniem i może bez przeszkód zaprezentować ciekawe portfolio swoich poprzednich klientów. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach dodają sekcję „Case study”. Przed podpisaniem umowy powinno się przeczytać studia takich przypadków, żeby wstępnie zobaczyć, jakich efektów można oczekiwać po agencji, jak również to dla jakich branż pracowała oraz z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć. Dobra agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: informuje o planach prac na najbliższe tygodnie, a także przekazuje sprawozdanie z ukończonych działań i ich efekty.
Następny ważki aspekt to spersonalizowana oferta i dostosowanie zakresu działań do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy reaguje w kilka minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, powinien to być znak alarmowy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby dopytać o kolejne dane o firmie, nieodzowne do zaprezentowania dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można wyszperać tak po prostu w internecie, jak np. informacja o realizowanych dotąd pracach SEO i o najistotniejszych dla klienta artykułach bądź usługach, które chce wypromować.
Jaki system rozliczeń z agencją SEO wybrać?
Ostrożnie warto podejść do agencji SEO, które oferują typ współpracy z opłatą za wypracowany rezultat. W takim systemie klient płaci firmie SEO wtedy, gdy słowa kluczowe dotrą na wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top3 czy też Top10). To nadal całkiem popularny sposób rozliczeń, lecz niesie ze sobą znaczne ryzyko – można wszak uzyskać natychmiastowy efekt za sprawą naruszania reguł ustalonych przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm dodatkowo nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych klientowi, w związku z tym dobra agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych wyników. Co do ceny za działania agencji SEO, to rzadko jest ona stała – na ogół w pierwszych miesiącach po podpisaniu kontraktu nieodzowne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby wykonać wnikliwy audyt SEO, a następnie zrealizować wszystkie wymienione w nim zalecenia. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na działania są znacznie mniejsze.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]