Kara dla webmasterów, czyli o filtrach od Google

Filtr od Google? – co to jest??

Filtry Google to kara nakładana na portale internetowe, które nie spełniają opracowanych przez Google wytycznych dla webmasterów. Spotkać możemy się z dwoma rodzajami kar – z filtrami algorytmicznymi i ręcznymi. Filtry ręczne nakładane są przez osoby pracujące w Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.

Filtr Google i co dalej?

Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują znaczny spadek w wynikach wyszukiwania. Za najpoważniejsze przekroczenia Google może ukarać zupełnym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Z reguły spotkać możemy jednak filtry od Google, które nie pozwalają na osiągnięcie satysfakcjonujących pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że treść strony nie zostaje indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej typu. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na okres miesiąca, algorytmiczne do chwili aż roboty sieciowe znów zajrzą na naszą stronę. Oczywiście warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest poprawienie strony zgodnie z zasadami opracowanymi przez Google.