Usuwanie linków z Google – bat na ban

Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Żadne działania, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie dają żądanych efektów? Wymienione objawy wskazują na nałożenie filtru na stronę przez Google.

Jak działa filtr Google

Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra trwa od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędną budową strony, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Jak usunąć filtr ze strony?

Jedynym sposobem usuwania filtrów Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej toksyczne – działania te usprawnią nam odpowiednie programy takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Do wykonania wszystkich powyższych kroków potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie wróci na dawną pozycję.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Blokowanie naszej strony przez filtr wymaga od nas szybkiego działania. Podczas okresu trwania blokady domena jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na spore straty finansowe, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. To z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać sprawę specjaliście.